Friday 24 September 2010

Europas Skansen

Min mamma kallar England för Europas Skansen. Här finns allt man kan tänka sig inom max en timmes bilfärd från London; slott, museum, vacker natur, kusten, glamorös shopping. Om man skulle ta alla sevärdheter som finns i Europa, för alla smaker och samla dem på ett ställe....som man gjorde på Skansen, så får man England. Det är inte långt till någonting, det tar aldrig slut på saker att titta på.

Vi kommer att vakna imorgon lördag och ligga och gosa i sängen i vår lilla familjepod och undra "vad ska vi göra idag?" Ska vi åka till Kew Gardens eller kanske deras "country garden" Wakehurts Place? Åka och shoppa i nya Westfield Shopping Centre och äta lunch på Yo Sushi där sushin kommer runt på rullband, min sons förslag! Nä, säger min historieintresserade man, kan vi inte åka till Fishbourne Roman Villa, störst i norra Europa eller till tankmuseet med europas enda bevarade Tiger 1-tank. Min son vill åka till RAF museet i Harrow och kolla in flygplan. Jag kontrar med Goodwood skulpturpark. Tower of London, Legoland, Silchester, Stonehenge det tar aldrig slut. Inte ens efter 12 år, det finns fortfarande saker jag inte sett (men vill se) och massor jag besökt en gång och vill titta på igen, allt inom en timme med bil från London. Fantastiskt!



No comments:

Post a Comment